Absolvent de jurnalistica, pasionat de fotografie si film si de 30 de ani manager al MacPixel.

© 2017 MacPixel!

Blog

MacPixel Creative Studio / Publicitate  / Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul

Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul

În ultimii ani, cel puțin așa mi s-a părut mie și dacă greșesc vă rog să mă contraziceți, Kandia încearcă variante de ambalaj și combinații de produse. Zilele acestea mi-a căzut în mână o cutie de praline cu cremă de portocale.

Ambalajul este compus dintr-o „pijama” care îmbracă cutia propriu zisă în care sunt cele 15 bomboane din ciocolată amăruie. Imediat ce îndepărtezi celofanul, în ciuda risipei de carton ai senzația unui ambalaj ieftin.
Chiar și înfoliat, cartonul a crăpat la biguire, ceea ce îți dă senzația unei cutii care a stat mult și bine pe raftul magazinului înainte de a fi cumpărată.

Diferența dintre grafica de pe „pijama” și coperta cutiei s-ar putea explica doar prin prisma sărbătorilor de iarnă. Doar așa găsesc rostul acelor steluțe aruncate pe colțuri. În schimb, aceleași elemente nu se mai regăsesc pe cutie ci aici apare, într-un path, NOU. Probabil s-a mizat pe vânzările din luna decembrie, după care produsul urmează să fie comercializat numai în cutie. Dar cât de NOU o mai fi atunci?
Sigur, veți spune, contează mai puțin ambalajul daca produsul arată ca și cel de pe cutie. Ei bine, s-ar putea să aveți o mare dezamăgire.

Nu discut de gusturi. Pun în discuție doar marea diferență dintre ceea ce vedem pe copertă și produsul în sine. E ca în zicala” Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul.

2 Comments
  • Ovi uan
    12 ianuarie 2011 at 0:33

    Cred ca nu gresesc prea tare daca spun ca de cand a fost privatizata pe bani de seminte brandul Kandia devine pe zi ce trece tot mai de cacao.

    Intai a fost tranzactia lu` peste nasita de „baieti destepti”, apoi s-a inchis fabrica de la TM si Excelent a continuat productia in fabrica lor din B -> adio traditie de 120 de ani. Apoi Cadbury a cumparat Excelent si au zis „ce bine ca avem un portofoliu de branduri puternice” si mai ca le-au lasat in pace, sa se dezvolte fiecare cum poate ->Kandia pe trend descrescator. Apoi Cadbury a fost cumparat de Kraft Foods care probabil a spus „misto brand Kandia, dar noi avem deja Poiana” si a continuat sa cheltuiasca la fel de putin pe dezvoltarea marcii.
    Probabil in 10 ani Kandia va fi o ciocolata low-end, in competitie cu Galactic sau poate chiar Tip si Clever (desi astea doua cu greu le poti numi ciocolata) si detinatorul marcii va hotari ca e mai ieftin sa creeze una noua.

    N-am cifre din interior, e doar felul cum am perceput evolutia Kandiei post-privatizare. Si cum s-a mai vazut prin media.
    Evit sa mai cumpar Kandia tocmai pentru ca mi se pare o minciuna – e ca si cum ai produce Bere Timisoreana la Sebes Alba.
    Si e pacat, ca este (sau a fost) o marca ce se putea bate cu Heidi. Asa, iti ramane doar un gust amar.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.