Absolvent de jurnalistica, pasionat de fotografie si film si de 25 de ani manager al MacPixel.

Follow me on instagram

© 2017 MacPixel!

Blog

Macpixel / Blog (Page 45)

Social media content

Social media content, adică realizarea de conținut pentru paginile de socializare, e o nouă provocare pentru agențiile de medi

Osmo Action vine să îngroape GoPro-ul

Osmo Action cea mai nouă cameră de la Dji În urmă cu vreo trei ani, atunci când GoPro a lansat cu mare fast Karma, la numai o

Stop Human Trafficking t-shirts!

Stop Human Trafficking t_shirts Atunci când am realizat designul tricourilor Stop Human Trafficking, nu ne gândeam că o să pro

Șapte ani de Cupio

Șapte ani de Cupio… Nici nu ne-am dat seama când au trecut. 🙂 Ne-a sunat ieri Franciska, de la Cupio, să ne întrebe d

Design pentru vara lui 2019

Dacă mă uit la termometru nu pot decât să îmi doresc să fie cald! De la minus patrusprezece grade ieri, la plus trei azi, la

Design cutii din carton personalizate

Încă o postare care poate fi trecută în categoria Design cutii din carton personalizate. Cutia din imagine este printre ultime

Daca ai o pila…

Spotul ăsta e după ideea autohtonă, daca ai o pila… chiar și în pușcărie o duci bine. La noi, cu valul ăsta de elibe

Animalele de companie nu sunt cadouri de Craciun

Încă un spot reușit, Animalele de companie nu sunt cadouri de Crăciun. Va invit să vizionați acest clip, mai cu seamă că e

Eyeliner gel Ultimate Wear de la MUAH

Eyeliner gel Ultimate Wear de la MUAH vine într-un ambalaj al cărui design l-am realizat la MacPixel. 1. Cutie 2. Flacon. 3. Pen

We Rise campanie non-profit

We rise, este un spot realizat de către BBDO pentru Right to Play, un NGO din Toronto care se ocupă de minori exploatați. Nu fo

Casting pentru Lucas Super Sandwich

De ceva vreme anunțam un casting pentru un spot publicitar pe care dorim să îl realizăm pentru clientul nostru Lucas Super Sandwich. In ultimele două zile, pe lângă trei rollup-uri pe care le pregătim pentru o expoziție în Germania și meniul de la Quick Lunch, am filmat mai multe tinere care doresc să fie protagoniste în clipul cu pricina. Acuma suntem la faza alegerii...

Încă un premiu!

Ce poate fii mai comod pentru un angajator decât să se laude cu distincțiile pe care le i-au angajații. Și, în cazul nostru, când aceste premii mai sunt și pentru grafică e cu atât mai bine. Eniko a câștigat Premiul pentru tineret al Bienalei de Arte Plastice „Lascăr Vorel” de la Piatra Neamţ, la secţiunea Grafică. Bine, asta nu înseamnă ca eu nu o să mai comentez la ceea ce face. Dar puteți să veniți liniștit la noi să vă facem grafica, avem personal calificat. ;) ...

Packaging redesign pentru Budweiser

Cei de la JKR din Londra au fost profund implicați în ultima perioadă în redesignului brandului de bere Budweiser. Potrivit oficialilor companiei, inițiativa are rolul de a face din marca de bere un competitor la nivel global. Sarcina echipei de creație nu a fost deloc ușoară, deoarece clientul nu a dorit să renunțe la nimic din iconografia pe care deja o folosește Budweiser. “Intenția noastră, declara Rob McCarthy, vice-președinte Budweiser a fost aceea de a găsi un design puternic atât pentru consumatorii vechi ai mărcii, cât mai ales pentru cei noi”. Pentru cei de la JRK nu a fost doar o provocare, ci un privilegiu și, de ce să nu recunoaștem, o buna afacere. În această vara Budweiser a introdus și o ediție limitată dedicată Zilei de 4 Iulie, designul acestui produs fiind de asemenea realizat de JRK. ...

Cât de prost să fii?

Numai ieri scriam despre plagiat. La ce urmează să vă mărturisesc azi nici nu știu cum să îi spun. Culmea tupeului sau a prostiei? În urmă cu peste cincisprezece ani când am început business-u ăsta mă enervam foarte tare când apărea câte unul cu lucrări copiate de pe net și le prezenta drept personale. Îmi aduc aminte că am fost invitat odată la o firmă care dorea să colaboreze cu noi pe parte de web și au început să ne arate pe computer portofoliul lor, ca să vedem cu cine stăm de vorbă. Derulau destul de repede lucrările din "portofoliu" numai că la un moment dat i-am rugat să dea o imagine înapoi. Era exact un afiș făcut de noi pentru o firmă de modeling. M-am ridicat și am plecat. În spatele meu l-am auzit pe unul dintre tinerii asociați la firma respectivă spunându-i celuilalt: "Bă boule, ți-am zis să nu băgăm asta, că știm cine a făcut-o". Din aceeași categorie vă prezint imaginile de mai jos: Sigur, cei din domeniu recunosc foarte ușor originalul, imaginea din partea stângă. Dar oare cât creier trebuie să ai nu doar să copiezi grafica site-ului original ci să traduci și textul...

Cum poți să devii un hoț anonim

Imaginea mărului în care în locul mușcăturii a fost pus profilul creatorului Apple a făcut înconjurul lumii. Iată însă că a apărut și primul scandal legat de paternitatea imaginii. Chiar dacă aceasta l-a făcut cunoscut pe Mak Jonathan, cel care a postat-o pe rețelele de socializare, imaginea a fost creată de fapt în luna mai de către Chris Thornley și postată de către acesta pe contul său de Flickr. La câteva zile după ce au apărut acuzele privind furtul de proprietate intelectuală, Mak a ținut să aducă lămuriri pe blogul său personal, justifincându-se că nu a știut despre existența imaginii și că oricum el nu a făcut nici un ban de pe urma răspândirii ei, că nu a avut nici un avantaj...

Primul restaurant al lui Jamie Oliver

Nici nu mai știu unde l-am descoperit prima oară pe Jamie Oliver, cred totuși că la televizor când încercam să adulmec savoarea mâncărurilor preparate imaginându-mi că ies din ecranul tv-ului. După succesul serialului televizat, imediat în librăriile noastre au început să apară cărțile de bucate care ne învățau să gătim cu Jamie. Ne-am luat și noi vreo trei titluri diferite și trebuie să vă spun că praful nu a avut timp să se pună pe ele, chiar dacă, în România fiind, ai probleme în găsirea anumitor ingrediente pentru completarea rețetelor. Săptămâna trecută însă am avut plăcerea să fiu la o întâlnire de două zile care s-a ținut în primul restaurant a lui Jamie Oliver, "Fifteen", în Amsterdam. Aici l-am cunoscut pe Ralf van Pelt, managerul localului, un tănar sub 30 de ani, de o modestie dezarmantă, mereu cu zâmbetul pe buze. Localul este departe de a fi unul fițos, un spațiu plăcut, cu o bucătărie deschisă care te lasă să îi pătrunzi secretele și un colț din care, cuminți, cărțile lui Jamie Oliver privesc clienții. Ralf ne-a dezvăluit din biografia lui Jamie Oliver, faptul că lucrurile nu au fost întotdeauna roz pentru legenda restaurantului și tocmai de aceea și acum, aici sunt primiți tineri ai străzii cărora li se oferă șansa de a învăța o meserie după care să poată să își câștige cinstit existența. Două zile cât am stat acolo, între discuții pauzele erau umplute de consumarea unui fel de mâncare. O servire ireproșabila. Tineri de diferite naționalități care lucrau într-o armonie perfectă. A fost ceva deosebit. Nu mă întrebați ce am mâncat, probabil mi-ar fi mai ușor să rasfoiesc una dintre cărțile de bucate și să vă spun, dar ar lua timp. Adevărul e că au fost combinații care în cazul unei majorității de clienți români ar fi putut părea ciudate. Ajunge să vă spun doar de sandwich-ul servit de exemplu la micul dejun, pâine prăjită cu o felie de salam peste care era pusă o lingură de dulceață și o funză de mentă. Cum vi se pare? Chiar dacă strâmbați din nas, adevărul e că nimănui nu i-a picat greu. A fost chiar delicios. Până să ajungem însă să ne contrazicem în gusturi, mai bine vă las să vedeți imaginile realizate. O imagine din exterior, restaurantul se află în imediata apropiere a docului unde din timp în timp "parchează" câte un vas de croazieră. Pentru că e vorba despre un eveniment deosebit,...

Cămara cu mirodenii

Suntem foarte aproape de lansarea unei noi firme. Va fi un magazin de condimente din toată lumea pe care gurmanzii sau cei îndrăgostiți de arta culinară le vor găsi chiar în centrul Timișoarei. Camara cu mirodenii va suprinde nu doar prin ofertă, ci și prin amenajare. Am să vă arăt sigla noului magazin iar în săptămânile ce urmează am să încerc să vă dezvălui câte puțin din cum va arăta interiorul. Asta ca să vă fac curioși și să veniți cât mai mulți la deschiderea pe care, dacă lucrurile merg cum le-am planificat, am stabilit-o la sfarșitul lui octombrie. ...

De la frunza la interzis minorilor!

Faptul că în România s-a copiat la greu nu mai este un secret pentru nimeni. Totul s-a făcut pe furat, cel puțin până acum, iar rezultatele de la BAC au fost un exemplu care susțin cele de mai sus. La fel stau lucrurile și în branding, firme care își bazează importanța pe copierea unor elemente de identitate din logo-urile unor branduri celebre. Plagiatul a mers atat de departe încât uneori au fost inversate doar două litere din sigla originală sau s-a schimbat doar nunanța culorilor. Unii însă nu s-au mulțumit cu simpla copiere, ci au vrut să demostreze că sunt mai tari decât originalul. Este cazul unei companii locale care nu numai că a copiat frunza Elenei Udrea, din campania de promovare pentru România, ci a multiplicat-o în cel mai nefericit mod. Imaginea de mai sus este cel mai evident exemplu pentru ce poate ieși atunci când habar nu ai de branding, dar furi o imagine din browserul pc-ului și folosești trei comenzi, copy, paste și transform… În cel mai nefericit mod, iar când folosești imaginea pentru promovarea unei companii din domeniul culinar mi se pare cu atât mai grav. ...

Public relation MacPixel

Astazi, stand de vorba cu fetele in firma mi-am dat seama ca una dintre activitatile pe care le facem la greu, PR-ul, nu se regaseste pe site-ul nostru. Pana punem un buton cu PR, nu imi ramane decat sa scriu pe blog despre ce facem in acest domeniu. Saptamana trecuta, de exemplu, am fost plecat la Amsterdam pentru un eveniment la care am participat alaturi de Generatie Tanara Romania si Not for Sale. Ceea ce am reusit in urma celor patru zile petrecute in Olanda nu este numai crearea unui curent favorabil tarii noastre, ci infiintarea Academiei Not for Sale si a cel putin zece locuri de munca incepand cu primavara lui 2012. Dintre acestea cea mai importanta mi se pare academia, mai ales daca va spun ca aici vom organiza cursuri de social marketing, film, fotografie, relatii publice, webdesign, advertising, business...