Absolvent de jurnalistica, pasionat de fotografie si film si de 25 de ani manager al MacPixel.

Follow me on instagram

© 2017 MacPixel!

Blog

Macpixel / Diverse  / De ce nu aș fi ales frunza…| MacPixel Creative Studio
frunza_romania_log

De ce nu aș fi ales frunza…| MacPixel Creative Studio

De ce nu as fi ales frunza?
De două zile încontinuu toată lumea îi dă cu brandul de țară al României. Pe micile ecrane apar tot felul de experți. Cu toții își spun părerea despre designul frunzei.

Sigur, este ușor să îți dai cu părerea despre un logo atunci când acesta este deja realizat. Spun asta din experiență. Am întâlnit foarte mulți oameni care în viața lor nu au tras trei linii dar sunt „buni” la comentat.

Nu am să comentez deci originalitatea logo-ului ales de Ministerul Turismul pentru brandul de țară, chiar dacă asemănările cu frunza folosită de alte companii internaționale frizează bunul simț.

Nu pun nici problema copyright-ului. Deși mă găndesc… Oare ce s-ar întâmpla dacă după elaborarea materialor de promovare una dintre companiile care folosește deja frunza respectivă ca semn distinctiv contestă brandul nostru de țară.

Nu mă leg de niciunul dintre aceste aspecte.

Vreau doar să vă spun de ce eu nu aș fi propus sau ales niciodată pentru brandul de țară al României FRUNZA!

Primul motiv este unul care ține chiar de teorie. Pănă la urmă de ce facem branding dacă nu pentru a ne promova o imagine care să ne confere avantajul de a ne distanța de competiție. Orice firmă care are pretenția că brănduiește trebuie neapărat să găsească acel ceva care face diferența.

Și atunci stau și mă întreb de ce frunza? Sunt numai teritorii sterpe în jurul nostru? Suntem singura oază de verdeață și în rest e numai pustiu? N-aș zice. Mai ales la ritmul în care ne-am tăiat pădurile.

Însă cel mai serios motiv pentru care nu aș fi ales frunza vine din trecutul nostru. De prea multe ori în istorie am trecut dintr-o tabără în alta pe șestache. Mulți consideră că avem vocația trădării. Am fost când cu nemții, când cu rușii, acum suntem cu americanii. De fiecare dată ne-am dus cum a bătut vântul… ca frunza…

Dar dacă prin absurd pe asta a mizat compania spaniolă de branding atunci când a gândit pentru noi simbolul frunzei mie mi-ar fi rușine să mă laud cu asta.

1Comentariu
  • Irina
    6 august 2010 la 10:59

    E una din frunzele pe care le tăiem la câini 😀

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.