Absolvent de jurnalistica, pasionat de fotografie si film si de 30 de ani manager al MacPixel.

© 2017 MacPixel!

Blog

MacPixel Creative Studio / Idei faine  / Un nou concept – ambalajele reutilizabile

Un nou concept – ambalajele reutilizabile

S-a născut un nou concept – ambalajele reutilizabile. Sigur, ideea nu e de la noi, aici încă avem probleme în a duce sticlele golite înapoi la magazin sau a le arunca în containerele dedicate.

Ideea ambalajelor reutilizabile a prins contur cu aproape un an în urmă în Statele Unite. Compania TerraCycle a creat o platformă, Loop, în care încearcă să implice cât mai multe firme, cu produse din diferite industrii.

Pe de o parte cei de la TerraCycle au o soluție de colectare pentru așa numitele produse „one shot”, adică de unică folosință. E un program de cutii special realizate, care sunt achiziționate contra cost și în care se depozitează deșeurile în funcție categoria din care fac parte. Odată umplute acestea sunt trimise înapoi TerraCycle, care recompensează efortul colectorului și se apucă de reciclarea efectivă.

Pe de cealaltă parte sunt produse al căror ambalaj poate fi refolosit. Reutilizat de mai multe ori de către clienți diferiți. Inițiativa cu totul nouă, poate părea șocantă pentru noi. Dar la ea au aderat deja companii de renume și producători de ambalaje importanți,

Unilever printre primii care vând deja în ambalaje reutilizabile

Primii care au acceptat propunerea TerraCylce referitoare la un nou concept – ambajele reutilizabile,  au fost cei de la Unilever. Compania care realizează designul și produce ambalajele pentru Unilever, Seventh Generation, a început deja să pună pe piață modelele reutilizabile. Primul produs a fost un stick antiperspirant, Dove. Acesta se vinde în conainer din oțel inoxidabil. La cumpărarea lui clientul mai primește două rezerve, care vin ambalate în hârtie 100% biodegradabilă. După consumarea produselor, clientul returnează recipientul celor de la TerraCycle, care îl curăță, igenizează și îl retrimit producătorului pentru a-l reintroduce în circuitul de vânzare. Se întâmplă în cazul brandurilor Unilever, Dove, Axe, Rexona…

În domeniul fastfood, de exemplu, primii care au aderat la platforma Loop, sunt cei de la Burger King Restaurantele din Statele Unite și din Japonia, și rețeaua Tim Hortons, din Canada..  Au fost create ambalaje pilot, reutilizabile. Se oferă clienților, în schimbul unui garanții bănești, posibilitatea de a lua mâncarea în aceste cutii din plastic. Odată returnat recipientul, clientul își primesc banii înapoi. Cutiile iau apoi drumul TerraCycle care le reciclează și le trimite înapoi pentru refolosire.

E un business în buclă. De aici și denumirea platformei, Loop. Scopul principal fiind acela ca lumea să se apropie cât mai rapid de ținta de zero deșeuri. Adevărul e că pandemia a dat peste cap conceput în domeniul fast food-ului, aici de teamă, clienții au preferat totuși ambalajele de unică folosință. Însă, creatorii Loop sunt convinși că odată ce lăsăm Covid-ul în urmă, lucrurile se vor schimba în bine. Lumea va fi mult mai sensibilă și atentă la subiectul reciclării sustenabile.

 

No Comments

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.